$left
$middle
Två tonåriga killar som sitter och pratar med varandra.
Två glada unga män som sitter vid ett bord och pratar med varandra.

Malmö Idrottsgymnasium

Vårt motto "från idrottsklass till världsklass” innebär att vi ger våra elever möjlighet att förverkliga sina drömmar, både vad gäller studier och elitidrott.

Hos oss får du som elitidrottare optimala förutsättningar att kombinera din gymnasieutbildning med en seriös satsning på din idrott. Malmö Idrottsgymnasium är regionens ledande idrottsgymnasium med tydligt fokus på idrott på skolans villkor.

Eleda stadion i sol.

Matte - support

Det är en bra period att plugga lite extra matematik. Det finns support nästan varje dag i veckan. Plats: sal 4 eller 5

Tisdag, onsdag, torsdag och fredag Klockan 09.00 - 09.50 samt 14.30 - 15.30.

Måndagen och tisdagen under påsklovet kommer det att vara lovskola i matematik. Mer information om anmälan kommer.

Våra program

Lär känna oss

Tre killar som joggar i en park.

Kombinera skola och idrott

Här möter du engagerade lärare och tränare i en inspirerande studie- och elitidrottsmiljö präglad av glädje, utveckling och resultat. Du lär känna många nya idrottsintresserade människor och får vänner för livet!

Vi vill att du som idrottselev ska kunna nå bästa möjliga resultat – både i skolan och inom din idrott.

Studentutspring på Malmö Stadion.

Inspirerande studiemiljö

Vår skola ligger i Eleda stadion och här samlas elever, oavsett program eller idrottsgren, under ett gemensamt tak. Vår skola ligger i en lugn miljö i det unika stadionområdet. Lokalerna är fräscha och inredda med de senaste digitala hjälpmedlen.

Ditt schema anpassas för att du ska kunna kombinera skola och idrott.

Två fotbollselever som ler mot kameran.

Tidigare elever

Bland våra tidigare elever märks bland annat:

Zlatan Ibrahimovic, Hugo Larsson, Mattias Svanberg, Robin Olsen, Olivia Lindstedt (fotboll), Carl-Johan Lerby (ishockey), Thobias Montler, Wictor Petersson, Wilma Rosenqvist (friidrott), Ellen Rasmusson (innebandy) och Sofia Ring (golf).

Elever berättar

Hur upplever eleverna på MIG sin studiesituation, sitt idrottsutövande och sina möjligheter till vidare studier eller elitsatsning efter tre år hos oss? Se vad tidigare elever tycker.

Trivsel, trygghet och kvalitet

Vi vill ha en studie- och elitidrottsmiljö präglad av glädje, utveckling och goda resultat. Därför utvärderar vi kontinuerligt vår verksamhet.

För elever och vårdnadshavare

Information och länkar som är användbara för dig som elev och vårdnadshavare.

Kontaktinformation och länkar

sv